Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

مستر سایبان نخستین مرکز تولید انواع سایبان

PicsArt19_11-27-12.25.05

سایبان نیم دایره دکوراتیو برای پنجره به منظور زیبایی

سایبان نیم دایره دکوراتیو جز سایبان هایی است که جنبه زیبایی آن برای مشتری به سایر جنبه های آن غلبه دارد، سایبان دکوراتیو قیمت به مراتب کمتری نسبت به سایبان بازویی دستی و یا سایبان دستی فنری دارد و سایبان دکوراتیو بیشتر برای اماکنی استفاده می شود که به صورت سر پوشیده می باشد و می توان سایبان دکوراتیو را در ابعاد مختلف تولید نمود و سایبان دکوراتیو بر خلاف سایبان مغازه کالسکه ای و یا سایبان بازویی دستی و یا سایبان بازویی برقی به طور متحرک نمی باشد و به صورت ثابت تولید می شود.

کاربرد سایبان دکوراتیو

سایبان دکوراتیو یکی از سایبان های مناسب برای سایبان های کافی شاپ، سایبان رستوران و سایبان داخلی مجتمع ها و برج ها  پنجره ها می باشد.

دلیل استقبال کم از سایبان دکوراتیو به عنوان سایبان مغازه

سایبان دکوراتیو چون متحرک نمی باشد، کمتر به عنوان سایبان مغازه بر خلاف سایبان مغازه کالسکه ای و سایبان مغازه بازویی استفاده میشود.

سایبان دکوراتیو

همه چیز درباره سایبان نیم دایره دکوراتیو

آیا تا به حال نام سایه بان نیم دایره دکوراتیو به گوشتان خورده است؟ آیا با انواع و کارکردها و مزیت های آن آشنا هستید؟ آیا می دانید که چرا باید از این سایه بان استفاده کنید؟ پاسخ شما به این قبیل سوالات هر چه باشد پیشنهاد می کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه بفرمایید تا راجع به این نوع از سایه بان اطلاعات بیشتری به دست آورید.

معرفی سایه بان

به طور کلی، سایه بان عبارت است از یک سقف ثابت و یا جمع شونده که می تواند در قسمت خارجی دیواره درب و پنجره منزل و یا فروشگاه شما متصل شود. البته این نوع از سایه بان بیشتر حالت ثابت داشته و بنابراین بیشتر برای منازل استفاده می شود. البته زیبایی این سایه بان آنقدر زیاد است که برای استفاده تجاری نیز هنوز هم جایگاه منحصر به فردی دارد.

سایه بان ها علاوه بر اینکه سایه مطلوبی را می تواند برای شما فراهم کند کاربردهای متفاوت دیگری نیز دارد. سایه بان ها می توانند زیبایی چشمگیری را برای شما به ارمغان بیاورند.

انواع مختلفی از سایه بان ها وجود دارند که در حالت کلی به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شود. سایه بان نیم دایره دکوراتیو یکی از انواع و اقسام سایه بان بوده که دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است.

با ما تا انتهای این مطلب باشید تا مطالب بیشتری را در این باره بدانید.

سایبان نیم دایره دکوراتیو یعنی چه؟

سایه بان های دکوراتیو از انواع پر طرفدار سایه بان است که علت این محبوبیت زیبایی فوق العاده آن است. اما زیبایی تنها دلیل شهرت و محبوبیت آن نیست، بلکه این سایه بان ها دارای کیفیت بالایی نیز هستند و همچنین کاربردهای زیادی دارند که هر روزه به محبوبیت آن ها افزوده است.

اما معنای کلمه دکوراتیو چیست و چرا به این سایه بان نام سایه بان نیم دایره دکوراتیو داده اند؟ کلمه دکوراتیو به اشیا و وسایلی اطلاق می شود که علاوه بر مقاصد زیبایی، مقاصد کاربردی نیز داشته باشند. یعنی زیبایی و کاربرد را در کنار هم داشته باشند. این کلمه اکثرا در طراحی داخلی و معماری کاربرد دارد و استفاده های زیادی در این رشته دارد.

در اجسامی که دکوراتیو هستند مهم ترین نکته این است که جنبه کاربردی نیز داشته باشند و کاربردی آن فراموش نشود. حتما در منزل شما نیز اجسامی وجود دارند که علاوه بر کاربردی که در امور منزل دارند باعث زیباتر شدن منازل شما شده و دکور خانه شما را جذاب تر می کنند. به این وسایل، اصطلاح دکوراتیو اطلاق می شود.

سایه بان نیم دایره دکوراتیو نیز به همین علت دارای این نام است. زیرا علاوه بر کاربردهای بسیار زیادی که دارد و تاثیرات قابل توجهی که می تواند داشته باشد، زیبایی فوق العاده ای نیز دارد. به همین علت نام دکوراتیو را به به روی آن گذاشته اند.

کاربرد سایبان نیم دایره دکوراتیو

همان طور که بیان شد، سایه بان نیم دایره دکوراتیو، علاوه بر کابردهای زیادی که دارد زیبایی بی نظیری نیز دارد. از این نوع سایه بان می توان در درب و پنجره منازل ویلایی، گل فروشی ها، کافه ها و رستوران ها مورد کاربرد قرار گیرد. همچنین این نوع از سایه بان می تواند در رستوران های شیکی که در فضای سر باز قرار دارند خیلی زیاد مورد استفاده قرار گیرد. مطمئن باشید که اگر بخواهید در چنین فضاهایی از انواع دیگر سایه بان ها استفاده کنید نمی تواند زیبایی سایه بان دکوراتیو را داشته باشد. بنابراین نمی تواند انتظارات شما را برای خلق فضایی دل نشین و رمانتیک برآورده کند و ممکن است هدر رفت هزینه و سرمایه شما باشد.

علاوه بر موارد بالا می توان از این نوع سایه بان در تالارهای برگزاری مراسم نیز استفاده کرد. همان طور که می دانید تالارها مکان های مجللی هستند که زیبایی در آن ها حرف اول را می زند. بنابراین استفاده از این نوع سایه بان می تواند دقیقا چیزی که در ذهن شماست را پیاده کرده و فضای چشم نوازی به تالار شما بدهد.

ویژگی های سایه بان دکوراتیو
  • اندازه مناسب: این نوع از سایه بان نیاز به فضای کمی دارد و بنابراین برای فضاهای کوچک نیز بسیار مناسب است. شما حتی می توانید برای پنجره کوچک خود نیز از این نوع سایه بان استفاده کنید. شما می توانید بسته به طراحی منزل و یا فروشگاه خود رویه آن را تعویض کنید.
  • طراحی های زیبا: اولین چیزی که هر کسی با دیدن این سایه بان به ذهنش می رسد زیبایی فوق العاده چشمگیر آن است. این سایه بان ها بسیار جذاب و متنوع هستند و شما می توانید آن را در طرح های مختلف داشته باشید. بهتر است طرحی را انتخاب کنید که با فضای مکان مورد نظر هماهنگی داشته باشد و بتواند حس خوبی را به مخاطب خویش انتقال دهد.
  • نصب آسان: نصب سایه بان نیم دایره دکوراتیو بسیار راحت است و بیشتر از چند دقیقه طول نمی کشد. این گزینه نیز توانسته بر محبوبیت این نوع از سایه بان بیفزاید.
  • افزایش ارزش منزل: جذابیت و زیبایی منازل، همیشه گزینه ای است که می تواند ارزش بازاری آن را افزایش دهد. با استفاده از سایه بان دکوراتیو شما می توانید به زیبایی منزل شما اضافه کرده و بنابراین ارزش خانه شما را زیاد کند.
مزایای استفاده از سایه بان دکوراتیو
  • تلطیف هوا

لابد می دانید که سایه بان چقدر در تلطیف آب و هوای اطراف منزل و یا فروشگاه شما می تواند موثر باشد. باید بدانید که استفاده از سایه بان می تواند دمای هوا را تا حد زیادی کاهش دهد و این کاربرد آن به دلیل ایجاد سایه مطلوبی است که ایجاد می کند.

سایه بان می تواند جلوی نفوذ نور خورشید را بگیرد و این گزینه در فصول گرم سال گزینه بسیار خوبی است که کاربرد سایه بان ها را مشخص می کند. با این روش، سایه بان می تواند شما را از استفاده از کولرهای آبی و یا گازی بی نیاز کند و بنابراین در مصرف انرژی کاهش چشمگیری مشاهده خواهد شد.

  • جلوگیری از ورود برف و باران

علاوه بر این در فصول سرد سال نیز مخصوصا در هنگام بارش برف و باران، سایه بان می تواند از ورود برف و باران به داخل مغازه شما جلوگیری کند و بنابراین به حفظ وسایل داخل مغازه شما از آسیب های احتمالی کمک کند.

این مورد مخصوصا در کافه ها و رستوران هایی که در فضای باز میز و صندلی چیده اند می تواند مزیت بسیار خوبی باشد. چون دیگر نیازی نیست که این میز و صندلی ها را در زمان بارش برف و بارن جمع آوری کرد. حتی می تواند فضای شاعرانه و رمانتیکی را خلق کند که یک گزینه بسیار عالی برای کافه ها می باشد.

  • محافظت از وسایل در برابر آفتاب سوختگی

یکی از مزیت های بی نظیری که سایه بان نیم دایره دکوراتیو دارد، محافظت از وسایل شما در برابر آفتاب سوختگی است. سایه بان از ورود آفتاب و گرد و غبار به داخل فروشگاه شما جلوگیری می کند و با این کار باعث می شود تا وسایل ویترین شما محافظت شوند.

  • طراحی دلخواه

سایه بان های دکوراتیو در ابعاد و طرح های متفاوتی وجود دارند. شما می توانید بسته به کاربردی که از آن انتظار دارید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

شما می توانید یک چادر سایه بان سفارشی داشته باشید و یا هر چیز دیگری که مورد نظر شماست. بسته به کاربرد آن مثلا در مهمانی، تراس، باغ، پنجره، تالار، فعالیت های اجتماعی و یا حتی نمایشگاه، می تواند طرح های متفاوتی داشته باشد.

  • ایجاد فضای جدید

اگر از این نوع سایه بان در منزل ویلایی خود استفاده می کنید، می توانید فضای متنوع و دلنشینی در حیاط منزل خود خلق کنید.

می توانید برای وعده های غذایی در حیاط خود زیر محیط ایجاد شده توسط این سایه بان زیبا بنشینید و از فضای زیبای آن لذت ببرید. همچنین می توانید مهمانی های خانوادگی خود را نیز در همین فضا گرفته و مهمان های شما از این گزینه لذت زیادی خواهند برد.

  • تبلیغات

سایه بان نیم دایره دکوراتیو اگر برای مکان های غیر مسکونی و تجاری استفاده شود می توانند همانند یک برد تبلیغاتی بسیار عالی عمل کند.

این سایه بان ها در ساعات زیادی از شبانه روز در معرض دید عموم هستند. بنابراین شما می توانید با درج برند و نام تجاری خود و همچنین راههای برقراری تماس، سایه بان دکوراتیو خود را تبدیل به یک برد تبلیغاتی کنید.

به جرات می توان گفت که یک سایه بان حتی می تواند بهتر از یک برد تبلیغاتی عمل کند. این مساله به دلیل زیبایی فوق العاده این نوع از سایه بان است.

زیبایی همیشه در طول تاریخ چیزی بوده است که تمامی مردم را درگیر خود کرده است و همیشه به آن اهمیت داده اند. ثبت نام تجاری شما روی زیبایی این سایه بان می تواند یک عکس همیشگی در ذهن رهگذران ثبت کند و همواره شما را  به خاطر داشته باشند.

متریال استفاده شده در سایه بان

در ساخت این سایه بان همانند دیگر سایه بان ها از پارچه و فلز استفاده می شود. البته باید توجه داشته باشید که جنس پارچه مورد استفاده در این نوع سایه بان باید با محیطی که در آن زندگی می کنید مطابقت داشته باشد.

به طور مثال اگر در شمال کشور زندگی می کنید و در اکثر روزهای سال بارندگی است شما باید پارچه ای را انتخاب کنید که بتواند در برابر باران و برف های زیاد مقاومت نشان دهد. سریع خشک شود و کپک نزند.

و یا اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نور آفتاب شدید است، باید پارچه ای را برای سایه بان خود در نظر بگیرید که مقاومت بالایی در برابر آفتاب سوختگی داشته باشد. و در مدت زمان کوتاه نیاز به تعویض و یا ترمیم آن نداشته باشید.

قیمت و عوامل موثر بر قیمت سایه بان دکوراتیو

کاملا واضح است قیمت کالایی که در طرح ها و ابعاد متفاوتی است چیز ثابتی نیست و بسته به متراژ و متریال مورد استفاده در آن تغییر می کند. بنابراین نمی توان قیمت ثابتی برای آن تعیین کرد.

اینکه شما در ساخت سایه بان نیم دایره دکوراتیو از چه پارچه های استفاده می کنید، جنس آن چیست و چه متراژی از آن مورد نیاز است، گزینه هایی است که می تواند روی قیمت این سایه بان تاثیر بگذارد.

فلز استفاده شده در ساخت سایه بان نیز از دیگر اقلامی است که روی قیمت سایه بان تاثیر دارد. این که در ساخت آن از چه نوع فلزی استفاده می شود. وزن مورد استفاده در آن چقدر است و مواردی از این دست روی قیمت نهایی سایه بان مورد نظر شما تاثیرگذار است.

از دیگر موارد تاثیرگذار محل نصب سایه بان است. اگر نصب سایه بان در محل مورد نظرتان کاری راحت و آسان باشد می تواند هزینه نصب را پایین آورد. اما اگر محل مورد نظر محلی باشد که دسترسی به آن سخت بوه و کار نصاب را با دشواری رو به رو کند قطعا هزینه نصب بالاتری را نیز در پی دارد.

شرکتی که سایه بان خود را از آن تهیه می کنید نیز ممکن است خدمات مختلفی داشته باشد که هر کدام از این خدمات قیمت های متفاوتی دارد و می تواند روی هزینه نهایی شما اثر بگذارد.

انواع سایبان  نیم دایره دکوراتیو

همان طور که در ابتدای این متن بیان شد، به طور کلی تمام سایه بان ها به دو نوع ثابت و متحرک تقسیم می شوند. نوع ثابت آن همان طور که از اسمش پیداست قابلیت تحرک و باز و بسته شدن را ندارد. اما در نوع متحرک آن می توان آن را در شرایطی که مورد نیاز نیست جمع آوری کرد و دوباره در مواقع لزوم آن را باز کرد.

اما سایبان نیم دایره دکوراتیو خود به چند نوع تقسیم می شود. انواع این سایه بان عبارتند از:

  • سایه بان چتری استیل: این نوع از سایه بان جزو بهترین و با کیفیت ترین نوع استیل وارداتی است. طراحی مدرنی دارد و همچنین هزینه بالایی را نیاز ندارد.
  • سایه بان دکوراتیو تراس: این نوع از سایه بان دکوراتیو یکی از پر کاربردترین ها در تراس آپارتمان ها می باشد. یک گزینه عالی برای ایجاد سایه های خنک و لذت بخش در فصل گرماست. این نوع از سایه بان می تواند امکان استفاده از فضای سبز و تراس را حتی در ساعات گرم روز مهیا کرده و علاوه بر آن زیبایی خاصی به تراس شما بدهد.
  • سایه بان دکوراتیو کروی شکل: این سایه بان با انواع پارچه ها و روکش ها قابلیت اجرا دارند. علاوه بر ایجاد سایه دلچسب امکان چاپ تبلیغات را نیز دارند.

 

 

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *