Please specify the Content Block to use as a top drawer content in Theme Options

بلاگ

مستر سایبان نخستین مرکز تولید انواع سایبان

سایبان پارچه ای دارای ترکیبی از روکش و ساختار پشتیبانی می باشند که بتوانند به طور مضاعف خمیده شوند و در برابر بارهای خارجی مقاومت کنند و یک روش الگویی جدید برای صاف کردن پیشرفته ، پویا و مشبک برای تولید این سایبان ها استفاده می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی روش های برش پارچه برای سایبان چادری می پردازیم .

مشخصات الگوی برش پارچه سایبان چادری

در روش های برش پارچه برای سایبان چادری نیاز به مشخصات خطوط برش سطح دارد که به آن نوار می گویند که در این روش چند مسئله و فاکتور از جمله فناوری ، هندسه ، مکانیک و زیبایی شناسی را باید در نظر گرفت . هر نواری که به این صورت معین می شود باید طراح طرح بعدی را محاسبه کند که این الگوهای برش دارای دو مرحله است : در مرحله اول نوار سه بعدی روی یک سطح انجام می شود و نوار دوم سطح پیش فرضی در نظر گرفته می شود و ابعاد آن را باید کاهش داد و تعیین فرایند سایبان بستگی به تعادل بین این فاکتورها می باشد .

روش های برش پارچه

در سایبان چادری در زمان اجرا ممکن است که تکه های پارچه به یکدیگر متصل نشوند و دلیل آن این است که عملکرد پارچه بر روی زمین با فضا فرق می کند و با معادلات غیر خطی باید محاسبه شود . کشش و پیچش پارچه ها در فضا متفاوت است و اختلاف با طراحی اولیه وجود دارد و تا به امروز راه حل های متفاوتی مطرح شده است و دشوار بودن تعیین دقیق میزان کشیدگی در فضا باعث شده است تا استانداردهای برای برش پارچه تنظیم شود که قابل اعتماد ، منعطف است و زمان گیر نیست .

اثر برش پارچه بر طرح بندی سازه غشایی

در روش های برش پارچه در سایبان چادری طرح بندی در برش بسیار مهم است و در محاسبه سطح سازه باید این موارد را رعایت کرد :

انحنای سطح

در روش های قدیمی برش پارچه خم شدگی در فضا در نظر نمی گرفتند ولی امروزه انحنای هر واحد را حساب می کنند اگر سطح چند نقطه اتصال داشته باشد کار بسیار پیچیده خواهد شد و محاسبه کوتاهترین خط ترسیم شده بین دو نقطه در روی سطح دارای اهمیت بسیاری می باشد تا بتوان طول قوس و پارچه مورد نیاز را دقیق حساب کرد که در سایبان های پارکینگ و آلاچیق ها به علت استفاده از شکل قوس های زیادی در فضای محدود دارد و به این مسئله توجه شده است .

تعادل استاتیک و پویا

در روش های برش پارچه در سایبان چادری و سایبان برقی طراحی سازه بسیار مهم و بار ترکیبات مختلف و بزرگی سایبان و انحنایی که با یافتن فرم به دست می آید و تجزیه و تحلیل انحراف های مجاز بسیار مهم می باشد . این تجزیه و تحلیل پویا رابطه بین بار نوسان اعمال شده و هندسه سایبان چادری را ارزیابی می کند و از آن جایی که باد عامل مهمی است هدف اصلی انجام تجزیه و تحلیل دینامیکی بررسی ثبات غشاء در موارد بار باد می باشد .

الگوها

الگوها فرایندی است که با استفاده از آن غشای سه بعدی از پیش تنش به یک الگوی 2D  برای طرح برش تبدیل می شود و در این مرحله فرم به صورت از پیش تنیدگی می باشد و این برش ها از شکل نهایی کوچکتر می باشند .

مدل سازی ساختاری و تجزیه و تحلیل

در این مرحله نرم افزارهای مورد استفاده اتوکد ، Dlubal RFEM5  فرم یاب  و Mpanel  می باشند که برای مدل سازی و تجزیه و تحلیل مفهوم هندسه پارچه باید از این نرم افزارها استفاده کرد .

فرم های سازه های کششی

روش های برش پارچه در سایبان چادری به فرم سازه کششی هم بستگی دارد یعنی وقتی سطح را شبکه بندی می کنیم پهنای اعضا بر اساس جنس پارچه را هم باید در نظر بگیریم و تا جایی که نقاط بیشتری را در محاسبات وارد کنیم تا پهنای در نظر گرفته شده برای هر قسمت پارچه کوچکتر شود تا محاسبات دقیق تر شود و محاسبات دقیق برای سازه های بزرگ مانند سایبان آمفی تئاتر رو باز و سایبان رستوران ها و کافی شاپ ها بسیار مهم می باشد که این نوع سایبان ها می تواند سایبان برقی هم باشد .

ظاهر سایبان

این سایبان ها نیمه شفاف هستند و سازه اصلی در آن رویت می شود و برای دیده نشدن اتصالات فلزی باید پارچه بخش مناسبی از سازه را پوشش دهد و این سطح باید زیبا و منطقی باشد و بهترین روش همپوشانی دو پارچه روی یکدیگر و مخفی کردن کابل های کششی است که ظاهر برای سایبان های استخر و سایبان آلاچیق های پارچه ای بسیار اهمیت دارد .

سخن پایانی

روش های برش پارچه برای سایبان چادری بسیار با اهمیت است که هم پارچه به طور مضاعف خم شود و هم پوشش کامل داشته باشد که به همین منظور شما می توانید با شرکت مستر سایبان ارتباط و از نحوه خرید و فروش این سایبان ها و سایبان برقی اطلاع حاصل کنید .

 

یک دیدگاه بگذاریددیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *